usrah's FotoPage

By: usrah abdul rahman

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  3  4  >  >>]    [Archive]
Friday, 4-Jul-2008 05:00 Email | Share | | Bookmark
sayang..suprise ape kta nk wat utk abah yee??

hari ni besday my hubby..but..takde idea lg nak suprise ni..sayang ummi..kta nk suprise ape kt abah yee..alaa...tomei2 anak ummi...encemlaa....mcm abah..hik!hik!


Tuesday, 13-May-2008 07:59 Email | Share | | Bookmark
selamat hari ibu kepada semua ibu-ibu....!!!!

tahun ni genap 3 tahun aku menjadi seorang ibu..alhamdulillah..dapat jugak aku merasa gelaran itu..nak jadi ibu buka satu yang mudah..bukan saje sesudah melahirkan..tapi mengasuh dan mendidik tu satu cabaran buat aku,bukan aku saje malah ibu-ibu lain didunia ini lebih2 lagi ibu bekerjaya seperti aku..aku bukan saja mendidik anak sendiri malah mendidik anak orang lain kerana tugas aku sebagai seorang guru..sentiasa inginkan yang terbaik..oleh itu aku ingin ucapkan selamat hari ibu buat semua ibu-ibu didunia..dengan doa dan harapan..agar kita dapat menjaga amanah allah s.w.t ini dengan baik dan menjadi ibu yang terbaik didunia dan akhirat...amin..
namun bila bercerita tentang pengalaman menjadi ibu..aku bangga dapat melahirkan anakku walaupun secara pembedahan..kenapa aku berkata begitu??
suatu hari..seorang teman tiba2 menghantar sms pada aku..kenapa aku kata tiba2??sebab..walaupun dah lama kenal dan duduk dikampung yg berdekatan..dia jarang sms aku melainkankan ada sebab..kalau setakat tanya kabar..tanya buat apa..jangan haraplah..he..he..biar aku pendekkan cerita..perkara2 yang dia tanya aku..
1) bila nak bagi ukail adik??takkan duit banyak2 nak curah semua kat ukail sorang..
respon aku.:aku tak anggap ayat tu mnyakitkan hati sebab aku anggap dia bergurau..tapi kalau aku curah sume pun kat ukail apa salahnye kan??anak aku..bukan anak orang lain..he..he..
kenyataannye..:dia tak tau yang aku memang nak tambah anak lagi tapi belum rezeki aku..aku baru kguguran.
nilai moral : sebab itulah kita digalakkan hubungi selalu kawan2 supaya tahu hal perkembangan semasa jadi taklah bila tiba2 sms or contact org tu boleh salah cakap..
ayat die yg seterusnye........
2) kalau ko lambat aku jalan dulu..(dia nk bgtau dia dah mengandungla 2)..sambungnye..aku nak join kawan2 mcm da......,nor........,ya.........yg dah ade 2 anak..hubby aku kate biar beranak awal,so bolehla tengok anak2 mbesar....
respon aku..: takpelah..ko jalan dulu..akupun baru kguguran so kene rehat dululah..lagipun dalam kamus hidup aku nak tambah anak takyah ikut kawan2...rezeki tuhan yg bagi..kalau kawan ada anak 10,takkan kitapun kene pulun ada anak 10 gak??betul tak??
kenyataannye..:semua orang kalau diberi rezeki nak tambah anak,nak anak ramai..tapi tu semua kan kuasa allah..kalau dan ditakdirkan tuhan bagi kita kesempatan tengok anak membesar..insyallah tuhan akan bagi tak kisahlah kalau kita beranak lambat sekalipun..kalau kita dah tua sekalipun..
nilai moral..: setiap manusia tu tuhan dah tentukan cepat atau lambat dapat zuriat malah ada yg masih belum dapat zuriat..jadi kita ni yg bernasib baik dikurniakan tuhan boleh mengandung..ada zuriat janganlah cakap besar..bersyukur lah..walaupun hanya seorang zuriat ..tuhan tu kan boleh memberi dan mengambil semula bila2 masa....doakan yang terbaik untuk kawan2 yg belum ada zuriat lebih baik..
mgkin kawan aku ni tak berniat apa2 cakap mcm tu..dan akupun sebenarnya takdelah terasa ati pun tapi kalau dipikir dalam2 mau pedih gak..he..he..cume yg aku memang sakit hati dan rasa terkilan kata2 terakhirnya....
3) aku harap lepas ni ko merasa lah rasa sakit nak beranak..sakit bersalin bedah tak sama macam bersalin normal..sakit sebelum nak melahirkan tue..
respon aku....:dia sedar tak dia cakap ape kat aku tu??ape...aku bersalinkan ukail tu tak cukup sakit ke??aku balas pada dia..ginilah..tuhan tu maha adil..dia berikan sama rata pada setiap hambanya..walaupun aku lahirkan ukail secara bedah..bukan aku yg nak..aku nak sangat bersalin normal mcm orang lain tapi keadaan yg tak mengizinkan..mcm manapun aku tetap rasakan kesakitannye..tidak sebelum tapi selepas..malah lebih azab dari orang bersalin biasa...tak cukup sakit ke????
kenyataannye..:dia patut bersyukur tuhan bagi dia merasa bersalin normal..tapi tak perlulah cakap macam tu..mgkin dia takde niat..mgkin betul dia doakan aku dapat bersalin biasa lepas ni..jadi tak perlulah kene bedah2 lagi tapi....dia silap..
nilai moral...: dari perbualan diatas tadi dia dah tahu aku keguguran..tapi dia bukannye beri aku more kata2 semangat malah dia ajak aku berborak perkara yang takde pekdahnye buat masa tu..malah menyakitkan hati aku as seorang ibu..beza bersalin normal n bersalin biasa??patut ke??dahlah jarang sms kita..bila sms je menyakitkan hati..then..last sekali dia cakap..sorylah..aku rasa ko jadi emosional buat masa ni sebab perkara yg berlaku pada ko baru2 ni(pasal aku kguguran).

no need mintak maaflah..aku memang rasa geram tapi aku dah tak pikir dah sebab aku rasa dia bukan sebahagian orang2 yg penting dalam hidup aku..jadi tak perlulah aku marah..

selamat hari ibu....anda semua memang ibu2 yg hebat walau bagaimanapun anda melahirkan anak2 anda..for my great son..i love u so much!!!!








Thursday, 27-Mar-2008 15:29 Email | Share | | Bookmark
happy bithday ukail ifwat....ummi & abah sayang ukail!!

ukail dipagi hari lahir..
kek harilahir ukail utk tahun ni..
hepi besday sayang..
View all 5 photos...
pejam celik pejam celik..buah hati kesayangan kami dah berumur 2 tahun..ummi rasa mcm baru semalam je ummi lahirkan ukail..dari besar tapak tangan,dari suke menangis je tiap malam..sampai ummi pun tak cukup tdo..rasa nk menangis je bila tgk ukail asyik meragam..mcm2lah yg ummi rasakan dan ummi alami sepanjang membesarkan ukail ni..tapi alhamdulillah..ummi bangga ada anak seperti ukail..bila dah besar panjang mcm sekarang ni..ummi rasa mcm tak percaya ummi dah ada sorang anak bujang..he..he..sekarang ukail dah tak menangis lagi..dah tak meragam lagi..ummi pun dah cukup tdo..malah ukail sekarang asik ketawa je..senyum je..ummi n abah rasa bahagia..cume satu je yg ukail tak berubah2 lagi..ummi harap masuk umur ukail 3 tahun..ukail dah tak menyusu badan lagi..!!he..he..he..he.. sempena hari lahir ukail yg ke-2 tahun ni..ummi n abah doakan semoga anak ummi terus diberikan kesihatan yg baik,tambah bijak dan cerdik seperti maksud nama mu..menjadi anak yg soleh,terus menyerikan dan membahagiakan hidup ummi n abah dan macam2 lagi harapan ummi n abah.... dan yg paling penting sentiasa dilindungi oleh ALLAH S.W.T..amin....


Wednesday, 26-Mar-2008 04:54 Email | Share | | Bookmark
kebiasaan ukail dibilik mandi..

ready utk berus gigi..
beginilah cara berus gigi..
lambat lagi la nak kuar tue..
saja nak interprem apa yg ukail buat setiap kali dibilik mandi..pertama basah2 badan dulu..pastu berus gigi..wajib..kalau dah keluar bilik mandi pastu lupe nak berus gigi mesti ummi suruh masuk balik bilik mandi utk berus gigi..then..mandi!!ikut mood dia..kadang2 mandi terus pakai air kolah..tapi klu mood die ritu nak berendam lama dalam air..alamat masuk kolam besar diela..pastu silap2 ummi pun die ajak masuk sekali...he..he..


Thursday, 21-Feb-2008 03:59 Email | Share | | Bookmark
with abah di turf hoki..

with ummi dlm keta otw g turf hijau kuning
hubby sabar melayan karenah anak bujang..
nak jugak pegang kayu hoki..
View all 6 photos...
abah ukail ni memang kaki hoki..bila ada game je..mula la gatal kaki nak main.so hari tu kami pun ikut sekali teman hubby g turf tengok dia main.yg tak best nye ukail menangis melalak nak ikut masuk turf sekali.dia bukan boleh tengok orang ramain then main..dia pun berlagak macam orang besar gak nak ikut main..jenuh gak melayan karenah dia ritu..last2 bila hubby dah abis main dapat gak dia masuk turf..puas batul hati dia!!masuk2 turf berlari sakan satu padang hoki tu..


[<<  <  [1]  2  3  4  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net